Sider

søndag 12. juni 2011

Toalettmappe

Etter at løper-prosjektet gikk bra ville jeg forsøke meg på en toalettmappe. Jeg fulgte en gratisoppskrift fra http://www.lappeteknikk.no/ og det ble ganske bra. Eneste feilen jeg gjorde var at jeg ikke målte opp materialene som jeg skulle og jeg endte derfor opp med en toalettmappe som var helt feil i dimensjonene.
Denne ble altfor kort og veldig høy.....så den var ikke brukbar som toalettmappe. Jeg lurte på om jeg skulle ha den til noe annet, men bestemte meg for å ta den opp igjen og forsøke et annet mønster.
Som sagt, så gjort.....sjekket litt i noen håndarbeidsbøker jeg har, og bestemte meg for en annen måte å lage toalettmapper på. Det nye forsøket gikk mye bedre, og jeg har nå en toalettmappe som faktisk fungerer som den skal.

Denne ble  også litt høyere enn nødvendig, men fungerer likevel bra. Selv om jeg bomma på første forsøk, har jeg nå forsøkt to måter å lage toalettmapper på......så tross alt ble dette en grei gjennomkjøirng i toalettmappesying.
Lærte noe viktig......følg mønstermålene :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar